Economie  | Harta site | Contact
Orasul Galati
Conducere
Administratie Publica
Transcrieri acte
Programare buletine online
Relatii cu publicul
Taxe si impozite
Legea 544
Harti
Proiecte Europene
Raport primar
Ultimele articole
Utilizatori on-line
Numar persoane on-line : 8
UN ORAS MARE IN CARE TE PUTEAI SI RATACI

  Domnia lui Cuza a adus orasului, de la inceput, o serie de imbunatatiri, ca sa ajunga o 'mare piata de comert si principalul port maritim al Principatelor', numarul vaselor straine, care au acostat la Galati, crescand in urmatorii doi ani de la 911 la 1147. S-au infiintat de asemenea noi scoli primare si s-a deschis, la 26 octombrie 1864, Scoala superioara de comert 'Alexandru Ioan I'. Oaspetii constatau ca Galati 'era acum un oras mare in care te si puteai rataci'. Lunga si laborioasa domnie a regelui Carol I, inceputa la 10 mai 1866, continuata dupa moartea sa, in 1914, de cea a nepotului, Ferdinand intregitorul, a asigurat dintru inceput, la Galati, atat dezvoltarea institutiilor create de Cuza, cat si aparitia altora noi, cerute de extinderea industriei si a comertului. De la cele cateva fabrici din 1870, s-a ajuns la 41 in 1908, sustinute, in continuare, de Legea pentru incurajarea industriei nationale din 1912.
  Activitatea comerciala a continuat si datorita exportului masiv de cereale, despre pozitia pe care o avea portul Galati in exportul tarii consulul Frantei din oras notand la 8 aprilie 1870 ca 'portul Galati a devenit antreprenorul general al cerealelor pe care Moldova le exporta pe Dunare si Marea Neagra in Anglia, Franta si Italia'. Se recunostea ca inflorirea orasului se datora regimului de porto-franco, insa protestele galatenilor, sustinute de Kogalniceanu, generate de suprimarea acestuia la 22 decembrie 1882, raman fara urmari favorabile.
  Totusi, in perioada 1900-1914, 'Perla Moldovei' sau 'Usa Dunarii de Jos', cum erau numiti Galatii, desfasura inca un 'considerabil comert' de cereale si cherestea, in care se implicau si reprezentantii celor 16 consulate straine din oras. La randul lui, Statul roman, sutinea activitatea comerciala a Galatiului, facand, prin Municipalitate, mari investitii pentru modernizarea portului.
  Inginerul Anghel Saligny pregateste, in 1908, proiectul unui nou bazin, terminat in 1914, cel vechi devenind neincapator pentru vasele sosite, iar credite importante sunt acordate pentru construirea retelei de linii ferate in port si a garii de marfuri.
Nota: 1.Strada Portului. In stanga cladirea Bursei de Galati, inaugurata in 1881 pe locul unde, recent, s-a ridicat noul sediu al A.F.D.J. ILUSTRATA ANTON PAPPADOPOL, GALATI - COLECTIA COSTEL V. GHEORGHIU.
2. Vechiul bazin al docurilor a fost construit tot sub conducerea inginerului Anghel Saligny in perioada 1887-1891. ILUSTRATA ANTON PAPPADOPOL, GALATI - COLECTIA COSTEL V. GHEORGHIU.
URBANISM - ONLINE
Exproprieri
Strategia de dezvoltare
Chestionare
Informatia de mediu
Harta zgomot ambiental
Cultura si agrement
Invatamant
Centre financiare
Unitati subordonate
Legaturi utile
Utile locale
Calendar evenimente
Decembrie 2019
L M M J V S D
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
<< >>
Legenda culori
Sedinte de consiliu
Evenimente diverse
Programul operational REGIO




   
Site actualizat in data de : 06.12.2019
Numar total de vizitatori 6684793