În baza art. VII alin. (5) din O.U.G. nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și art. VII alin. (7)/XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului Administrativ, Primăria municipiului Galaţi organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei publice de execuţie vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Galaţi:
inspector, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Investiții
Pentru participarea unei persoane la concurs este necesară îndeplinirea următoarelor condiții:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
h) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
Cerinţe specifice de ocupare a postului:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe inginerești, specializarea: construcții civile, industriale și agricole;
- vechime minim 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.
Concursul se desfăşoară în 3 etape: selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviul.
Proba scrisă este programată la data de 29.05.2025, ora 12.00, la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, iar interviul va avea loc într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei municipiului Galaţi din str. Domnească nr. 54, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv în perioada 28.04.2025 - 19.05.2025.
Dosarul de concurs conține, în mod obligatoriu:
- formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa 10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
- copia cărții de identitate;
- copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
- copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor prezentului cod, după caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
- copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- cazierul judiciar;
- declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverință care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
- declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică, competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal, de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, cam. 208, telefon 0236/307713, e-mail: personal@primariagalati.ro şi pe site-ul www.primariagalati.ro, persoană de contact – Toporău Teofania– consilier – Serviciul Resurse Umane și Salarizare.
Bibliografia de concurs
- Constituția României, republicată;
- O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, partea I, titul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările si completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 343/2017 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora;
- H.G. nr. 1/2018 pentru aprobarea condițiilor generale și specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziție aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica concursului de recrutare
- Cunoașterea reglementărilor legale privind Constituția României, republicată;
- Cunoașterea reglementărilor legale privind O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, partea I, titul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările si completările ulterioare;
- Cunoașterea reglementărilor legale privind Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Cunoașterea reglementărilor legale privind O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Cunoașterea reglementărilor legale privind Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările și completările ulterioare;
- Cunoașterea reglementărilor legale privind Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Cunoașterea reglementărilor legale privind H.G. nr. 343/2017 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora;
- Cunoașterea reglementărilor legale privind H.G. nr. 1/2018 pentru aprobarea condițiilor generale și specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziție aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
Atribuțiile postului de inspector, clasa I, grad profesional superior
1.După perfectarea și primirea spre monitorizare a unui contract de lucrări pentru investiții, emite ordinul de începere a lucrărilor și îl transmite executantului;
2.Comunică în scris Inspectoratului de Stat in Constructii începerea lucrărilor, colaborează cu reprezentantul Compartimentului Protecția Muncii la intocmirea Declarației prealabile conform HG nr. 300/2006 și dispune executantului păstrarea acesteia pe șantier la dispoziția organelor de control;
3.Intocmește referatele necesare plății taxelor conform legislației în vigoare, la începutul execuției cât și în timpul derularii lucrărilor, urmând ca la terminarea contractelor să regularizeze plățile conform valorilor declarate la recepția acestora;
4.În funcție de situația din teren, predă amplasamentul lucrării prin proces verbal semnat de toți deținatorii de rețele din zonă, executant și proiectant;
5.Asigură activitatea de dirigenție de șantier pentru proiectele repartizate, urmarește și răspunde de repectarea strictă a clauzelor contractuale;
6.Verifică activitățile executantului pe șantier și dispune măsuri pentru respectarea de către acesta a calității lucrărilor conform proiectului de execuție și normativelor tehnice in vigoare, semnează cu factorii implicați procese verbale: de control a calității lucrărilor în faze determinante, de lucrări ascunse, de recepție calitativă pe categorii de lucrări;
7.Ține permanent legătura cu proiectantul și în funcție de situația din teren urmarește punerea in operă a dispozițiilor de șantier, modul de soluționare a eventualelor rapoarte de neconformitate;
8.Poate solicita sistarea/oprirea lucrărilor la constatarea execuției de lucrări necorespunzatoare, punerea in operă a altor materiale față de cele contractate sau datorită condițiilor meteo improprii;
9.Verifică situațiile de lucrări și admite la plată numai lucrările executate și corespunzătoare calitativ, cu încadrarea în bugetul aprobat;
10.Urmărește și admite la plată eventuale lucrări suplimentare doar dacă acestea se fac în compensare cu lucrări la care se poate renunța sau există aprobarea conducerii/rectificare bugetară, obligatoriu cu avizul tehnic proiectantului;
11.Tine evidența lunară și cumulat/rest de executat de la inceputul lucrării până la finalizare contract, pe stadii fizice /articole deviz, respectiv realizări valorice/preț repere contractate;
12. Va solicita ca odata cu incheierea contractului de executie ofertantul sa aduca polita de asigurare/scrisoarea de garantie, iar la prelungirea duratei de executie sa verifice prelungirea acestor documente.
13.Completeaza periodic situații centralizatoare cu stadiul fizic/valoric solicitate de conducere și raportează imediat posibile întarzieri, cauze sistări/opriri lucrări.
14.Intocmește borderouri lunare și cumulat/trimestriale/anuale cu realizarile pentru fiecare obiectiv pentru a fi distribuite, cu viza conducerii, compartimentelor interesate.
15.Pentru proiectele repartizate, organizeaza si participa la recepțiile la terminarea lucrărilor , respectiv recepțiile finale dupa expirarea perioadei de garanție, împreună cu comisiile de recepție stabilite prin Dispoziția Primarului si asigură transmiterea proceselor verbale de receptie către compartimentele de specialitate;
16.Intocmește procesele-verbale in conformitate cu Hotarârea 343/2017 privind modificarea HG 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, respectiv ”Inventarul mijloacelor fixe recepționate » si le transmite către Direcția de Administrare a Patrimoniului , DSCUP și Direcția Financiar Contabilitate;
17.Intocmește documente constatatoare cu privire la îndeplinirea/neîndeplinirea obligațiilor contractuale ale executanților;
18.In conformitate cu prevederile legale, intocmește cu sprijinul executantului Cartea Tehnica a Construcției și asigură predarea acesteia către compartimentele interesate din aparatul de specialitate din cadrul instituției;
19.Indeplinirea atribuțiilor în cadrul Unității de Implementare Proiecte – Programul Operațional /PNRR
20.Respectă termenul legal de rezolvare a corespondentei, formulează răspunsuri cu viza conducerii
Atribuții și răspunderi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă precum si în domeniul Sistemului de management integrat calitate-mediu (SMICM)
21. Este obligat să respecte normele de securitate şi sănătate în muncă conform legislaţiei în vigoare, astfel:
a) Să îşi desfăşoare activitatea, în conformitate cu pregătirea si instruirea sa precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi celelalte persoane participante la procesul de muncă;
b) Să utilizeze corect echipamentele de muncă cu care intră în contact;
c) Să nu procedeze la scoaterea din funcţiune, la modificarea , schimbarea sau înlăturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii, a echipamentelor de muncă utilizate;
d) să îşi însuşească şi să respecte prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
e) Să comunice imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
f) Să aducă la cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
g) Să coopereze cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerinţe dispuse de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, pentru protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor;
h) Să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscuri pentru securitate şi sănătate, în domeniul său de activitate;
i) Să ofere relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari;
j) Să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
k) Să efectueze controlul medical periodic şi să informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
l) Dacă starea de sănătate nu îi permite să desfăşoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă şi să urmeze recomandările acestuia.
22. Îndeplinește orice alte sarcini care au legătură directă cu atribuțiile de serviciu potrivit fișei postului sau conform dispozițiilor emise de Primar.
23. Trebuie să cunoască documentele Sistemului de Management Integrat Calitate-Mediu, aplică toate cerinţele acestor documente şi contribuie la îmbunătăţirea lor şi a activităţii;
24. Identifică, evaluează și actualizează riscurile propriei activități;
25. Elaborează și actualizează procedurile de proces specific propriilor activități, dacă este cazul;
26. Participă la instruirile de specialitate organizate și la cursurile de perfecționare programate;
27. Este obligat să cunoască şi să respecte prevederile Regulamentului Intern și ale Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, precum și Codul Etic și de Integritate al funcționarilor publici și personalului contractual din cadrul P.M.G. și al S.P.C.L.E.P. Galați.
28. Răspunde material, disciplinar şi penal pentru îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu sau neîndeplinirea acestora.